Höstterminen 2019

28 augusti, 2019 av admin

Stocksunds Scoutkår växer!

Nya och gamla Upptäckare & Äventyrare (åk. 4 – 7) är välkomna till ”Prova på-möte” den 3 September kl. 18,15

Nya och gamla Spårare (åk. 2-3) är välkomna till ”Prova på-möte” den 4 September kl. 17,45

Möten i Scoutstugan, Stockbyvägen 10 Stocksund

Scouting är bra!!!

Det är bra för barn att vara ute i naturen och röra på sig.

Det är bra för barn att lära sig ta ansvar för sig själv och andra, att lära sig respektera naturen, att möta förebilder som varken är föräldrar eller lärare.

Det är bra för pojkar att laga mat i skogen, bra för flickor att hugga ved och bygga kojor. Det är bra med vuxna som ideellt vill hjälpa sina egna och andras att utvecklas.

Det är bra med en barn- och ungdomsverksamhet som inte är kommersiell, elitistisk och prylfixerad, som inte kräver de senaste jackorna eller tekniken, som inte rensar ut de som är för långsamma, som låter alla vara med.”